Őskutatás Szívvel-lélekkel

Őskutatás Szívvel-lélekkel

100 éves rejtvények

2019. január 20. - Őskutatás
A napokban fényképeket keresgéltem a féltve őrzött régi családi iratok között, egy vastag könyvet találtam: Az én újságom - Képes gyermeklap volt az 1900-ban megjelent összes számával. Nem tudtam ellenállni neki! Nagyon szeretem a régi dolgokat! A múlt  értékeinek megmentése, az emlékek megőrzése szerintem nagyon fontos, hiszen ezeken keresztül ismerhetik majd meg gyermekeink, unokáink mi volt, hogy volt generációkkal korábban. 
Összegyűjtöttem néhány fontos információt az újságról.
az_en_ujsagom_leirasa_insta.png
Az akkori rejtvények eléggé eltérnek a napjainkban megszokottaktól, ezért összeállítottam belőlük egy válogatást az újság "Egy kis fejtörő" rovatából. Nézzük, meg milyen rejtvényeket kaptak az 1900-as évek elején a gyermekek!
rejtvenyfajtak_insta.png
A felsorolás után jöjjenek a feladványok mindegyik fajtára! Papírt, ceruzát előkészíteni, és kezdődhet is a játék! Bevonhatjátok a gyerekeket is, jó móka lesz!
 
Képrejtvények:
keprejtveny_insta.png
Szélmalom-rejtvény
szelmalom-rejtveny_insta.png
Számrejtvény
szamrejtveny_insta.png
Név-rejtvény
nevrejtveny_insta_1.png
Pótló-rejtvény
potlo-rejtveny.png
Kör-rejtvény
kor-rejtveny.png
Szó-rejtvény
szorejtveny.png
Betű-rejtvény
beturejtveny.png
Vonal-rejtvény
vonalrejtveny.png
Pontos-rejtvény
pontos_rejtveny.png
Rejtett-szó
rejtett_szo.png
Találós mese
talalos_mese.png
Tréfás kérdés
trefas_kerdes.png
A rejtvények megfejtését hozzászólásokba várom!

A bejegyzés trackback címe:

https://oskutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr7714557716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása